Pages

Sunday, December 20, 2009

Anak-Anak dah balik


Salam...
Rindunya dengan anak2..lega sangat bila 2 orang budak kecik tuh dah depan mata. Alkisahnya baby sitter amik cuti nk balik Sarawak, so mama kena la cari alternatif mana nak letak anak, dekat sebulan la juga. Cari-cari nursery payah jumpa yang sehala dengan tempat kerja, abah pulak induksi di Usm..susah la sikit.So.letak anak2 di kampung. Tinggal dengan tok, tokwan n maktok.Tapi kesian la dorang terpisah.
Sorang dengan tok sini, sorang tok sana.

Semalam masa awal2 sampai, yang adik tengah lena dlm keta.Kakak dari awal lg dah respon mcm rindu gila kat mama. bila mama pegi ja kat keta maksu, dia dah terjerit panggil mama, dh kuar keta siap peluk2 lagi.Yea la kan budak2 bukan pandai bgtau dorang rindu n teringat mak sendiri. Tapi faham la bila kena tinggal tuh.Tercari-cari je..cakap dalam tipon pun sama naik je mama dengan Akish menangis, nak jumpa tak boleh.

Yang adik pulak memang la manja sangat2. Sampai ke malam tak habis lg lepas rindu. Tarik tangan mama suruh tolong garukan tangan dia.Dia cakap "atai..".gatai le tuh.Pastu tak bagi mama bangun, dia nak baring aja atas mama.Alhamdulillah..one small and happy family being together at last! After 21 days separated..huhu..sedih wooo..

2 comments:

camaraderie said...

huhuhuhu.. rhendu jugak~

pieja said...

alahai...sowi erk m.lang xsmpt nk upload gmbq aqish n syifa...huhuhuhu.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers